پیشنهاد سردبیر

مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه فردا «جشن جوانه‌ها» در قالب مدارس کشور برگزار می‌شود گفت: امسال با توجه به افزایش ۱۰۰ هزار نفری دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول، سه میلیون و ۷۰۰ هزار دانش‌آموز در این مقطع خواهیم داشت.

برگزاری «جشن جوانه‌ها» ویژه هفتمی‌ها در سراسر کشور/ حضور ۳.۷ میلیون دانش‌آموز در متوسطه اول

به گزارش قدس آنلاین، حمید یزدانی در گفت‌وگویی، با بیان اینکه جشن جوانه‌ها ویژه دانش‌آموزان پایه هفتم است که از مقطع ابتدایی به متوسطه آمده‌اند گفت: دانش‌آموزان ابتدایی در مقطع اولیه با یک معلم تحصیل می‌کردند ولی در دوره متوسط اول با ۱۲ معلم و ۱۲ درس مواجه می‌شوند که باعث عدم برقراری ارتباط آن‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه مسئولان، مدیر مدرسه، معاون و معلم در جلسه آغازین حضور پیدا می‌کنند تا شرایط، نحوه درس خواندن، ارتباط با مشاور و دوست شدن را توضیح دهند افزود: تلاش شده تا شروع خوبی برای سال تحصیلی رقم بخورد.

مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ساعت شروع مدارس مقطع متوسطه اول فعلا مشخص نیست ادامه داد: جشن جوانه‌ها ساعت ۷:۳۰ صبح روز ۲۸ شهریور برگزار می‌شود، مدارس و استان‌ها مشخص شده، سعی کرده‌ایم در قالب مدارس این جشن برگزار شود و همزمان با سراسر کشور است.

یزدانی عنوان کرد: امسال حدود سه میلیون و ۷۰۰ هزار دانش‌آموز متوسطه اول خواهیم داشت که نسبت به سال گذشته تقریبا ۱۰۰ هزار دانش‌آموز اضافه شده است.

 وی با بیان اینکه تمام تلاش همکاران در استان‌ها این است که مدارس دو شیفته نداشته باشیم اظهار کرد: با توجه به صحبت‌های وزیر آموزش و پرورش که گفتند آموزش باید با کیفیت همراه باشد، اهمیت بسیاری دارد، بنابراین اگر تراکم کلاس‌ها به گونه‌ای باشد که بالا برود، شیفت دوم هم ایجاد می‌شود.

در سال تحصیلی جدید، ۲۷ هزار مدرسه دوره اول متوسطه آماده بازگشایی هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.